Sol i sinnet🌞

Vi har haft en härlig första heldag på Böda. Strålande sol, men fortfarande himlarns blåsigt! Vi har varit på poolområdet till 14-15-tiden, barnen är såå vilda. Riktiga blötdjur, Olle är garanterat mer under än över vattenytan, i te långt kvar innan han simmar nu. Juni simmar och simmar, både bröst- & ryggsim, flyter som en liten kork. En hel del vattenrutschbaneåkande blir det också. Själv höll jag mig mest på land, man blir ju aldrig så varm att man vill svalka sig iochmed att det blåser.

Efter badandet begav vi oss till fyren "långe Erik", jobbiga trappor må jag säga,men finfin utsikt! Vi gick även på marknad i Byxelkrok, en våffla med mjukglass slank ner! 👍

Nu är grillen tänd, jag ska fixa korv. Anders & barnen tar ett kvällsdopp i havet.

Dagen började med hopp!
Mera hopp!
Rutschkanor av alla dess slag
Kidsen
Junpan åker!
Grodan Juni
Som lyckligast när hon får bada. Finaste smilet❤️
Gottigott i Byxelkrok
Vackert
Kasta macka
Nasse ramlade nästan i.
Ett hus vid havet vore drömmen!

Öland

Nu är vi på Öland, på Böda. Resan hit gick extremt bra, barnen känns verkligen "vana" att åka bil, sover en stund, sitter och tittar, inget tjat!! Så skönt. Vi stannade i Västervik och åt den godaste frukosten ever, sedan körde vi raka vägen mot Öland. Vi stannade på Solliden och i Borgholm, samt på några loppisar. Barnen fyndade kulor!

Konstaterade rätt snabbt att på norra Öland finns det sjukt mycket minigolfbanor, loppisar och go-cartbanor! Väl framme på Böda skyndade vi oss ner till stranden, vilken strand sen! Wow! Dock blåser det hårt = sand i ögonen och kallt. Barnen trivdes som tusan iaf.

Idag ska vi hänga på poolområdet, åka vattenrutschbanor och ha det allmänt nice. Vi har inträde till det hela veckan😎

Det finns massor att göra för barnen här på campingen. Stora lekområden, trampbilor, hinderbanor, hoppkullar mm. De lär inte vara sysslolösa långa stunder.

Älskar området, men minus är blåsten och alla jäkla mygg!

Hej hopp!

Redo att lämna Åsgatan för Öland!
Solliden
Sötis
Klättraren! Mer vild en tam!
Tungan rätt i mun!
Hemmagjord ölandsglass! Jag tog "rabarber-jordgubb" och "gräddig vanilj".
Glassen var toppen. Olle tog knäckglass och polkaglass.
Som utomlands ju?! Böda Sand!
Racing!
Heja Juni!

Redo

Nu är vi efter mycket packande så redo som vi kan bli för att dra till Öland. Tidigt imöra drar vi, blir kul! Inga koppar än heller, hoppas de håller sig borta en vecka till.

Barnen är nyduschade, insmörjda, nyklippta naglar och allt jag vet vad. De är redo, nu ska vi göra Öland!

Tidigare idag var vi på Paltorps hage, första gången jag var där. Barnen älskar set stället och var, om jag får säga det själv; grymma på det mesta! Starka och med perfekt balans! 💪🏻👏🏼

Idag kom snickarna och började fixa med vår fasad, kommer bli sååå fint! Vår nuvarande fasad är bra skabbig. Ska bli spännande att se vad som hänt med huset på en vecka. Igår köpte vi fasadbelysning, svårt det där, det får absolut inte blir för mycket blev vi rådda till. Man ska tydligen tänka att "less is more", i nuläget har vi ingenting, så skillnaden kommer det bli.

Nu sova några timmar, vi drar vid 4-5-snåret i morgon bitti.